Down Under אנחנו באים? כל הפרטים על הטיסות הישירות של אל על לאוסטרליה

במקביל להשקת הקו המדובר לטוקיו, אל על ממשיכה את מגמת ההתרחבות ליעדים חדשים – והפעם טיסה של 16 שעות לאוסטרליה, היעד אהוב מאוד על הישראלים. המחיר? מפתיע

איתן לשם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מלבורן
1,199 דולר לטיסת הלוך ושוב? אלא על מפשילה את השרווליםצילום: Leonid Andronov / Shutterstock

לפני כשבועיים פרסמה אל על הודעה, שבמקביל שימחה לבבות של רבים אך גם עוררה חשד. היא הודיעה לראשונה על השקת "טיסות ניסוי" למלבורן שבאוסטרליה, אך עיתוי ההודעה – יממה אחרי פרסון דו"חות כלכליים בעייתיים מבחינתה, גרמו לרבים לפקפק באמינות הכוונות. אלא שהיום (שלישי) אל על לוקחת את הכוונה צעד אחד קדימה, ומציבה תאריכים ומחירים לשש טיסות הניסוי הללו. 

החל מ-1,199 דולר תעלה הטיסה הישירה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ישראל (16 שעות ועשר דקות של טיסה ישירה הלוך, 17 שעות ו-45 דקות לטיסה חזור), כשמועדי היציאה יהיו בימי חמישי – 2, 14 ו-23 באפריל ואילו מועדי החזרה יתרחשו במוצאי שבת – 4, 16 ו-25 באפריל. כל המחירים כוללים מיסי נמל ותשלום על מזוודות. החברה הודיעה כי ניתן לשלב את הכרטיס עם אחד מהיעדים האחרים שלה למזרח: הונג קונג, בנגקוק או טוקיו. 

חברת אל על ממשיכה בכך את מגמת "היעדים החמים" שלה, כשהקו החדש יצטרף להשקת הקווים לסן פרנסיסקו, שיקאגו, בוסטון והחל ממרץ הקרוב גם לטוקיו (החל מ-850 דולר לכרטיס ישיר). נכון לכתיבת שורות אלה מדובר עדיין בטיסות ניסוי, מהן החברה תנסה להבין את העלויות מול הביקוש, וכמו כן לקבל את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים להפעלת קו הטיסה הארוך במיוחד הזה. בהתאם להצלחת הניסוי, כך הודיעו בחברה, יוחלט אם להפוך את הקו לסדיר.

הטיסה בת 17 השעות, הופכת אפשרית בעקבות קבלת מטוסי הדרימליינר החדשים של בואינג (787-9), מה שהופך אותה לטיסה הארוכה ביותר בהיסטוריה של חברת התעופה הלאומית לשעבר. נכון להיום אין טיסות ישירות למלבורן, כשחברות רבות – כולל אל על בעצמה – מציעות אפשרות של טיסה עם עצירת ביניים ובשיתוף שתי חברות תעופה לפחות.

נכון להיום אין טיסה ישירה מנתב"ג למלבורן, או לכל יעד אחר באוסטרליה לצורך העניין. האפשרות היחידה לטיסה היא עם חניית ביניים (הונג קונג ותאילנד), לרוב עם שילוב של שתי חברות תעופה. כך קתאי פסיפיק מציעה טיסות לאוסטרליה ב-1,700 דולר עם חניית ביניים בהונג קונג, אל על ותאי מציעות כרטיס משולב עם עצירת ביניים בבנגקוק ב-2,583 דולר, או בשילוב עם קוואנטס ועצירה בהונג קונג ב-2,100 דולר. ישנן גם טיסות עם שתי עצירות ביניים ויותר, דרך סין או יעדים באירופה (פרנקפורט, איסטנבול), אך מחירם גבוה בהרבה.

אל על בישרה על כוונותיה, כאמור, במסגרת הגשת דו"ח הרבעון השלישי של החברה, בו דיווחה על רווח נקי של 27 מיליון דולר (ירידה של כ-30% מהרבעון הקודם, שהניב רווחים של 42 מיליון דולר). את הירידה ברווחים מסבירים בחברה בעלויות ההצטיידות במטוסים החדשים ובעליית התחרות בנתב"ג, ש"אף על פיה הציגה החברה גידול של 6.5% במספר הנוסעים ושל 2% בנחת השוק שלה", כך לפי מנכ"ל החברה גונן אוסישקין.

בקביל למסע ההצטיידות הארוך של אל על ב-18 מטוסי דרימליינר חדשים, החברה גם עדכנה את מפת היעדים שלה. היא החליטה לזנוח את היעדים הקרובים (ואף ביטלה את מותג הלואו קוסט של UP) ו"השאירה" אותם לחברות תעופה אחרות. במקומם היא החליטה להתמקד ביעדים רחוקים יותר, על טהרת צפון אפריקה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. למרות הצהרות וכוונות החברה, מהלך כזה דרוש אישור רגולטרי, שנוגע להפעלת קו טיסה ארוך במיוחד, ולאחר שתקבל זאת היא תמשיך בהרחבת פרטים על הקו המיועד, כולל מחיר ושעות המראה ונחיתה מתוכננות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ