בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך לוודא שאתם לא האנשים הכי שנואים על המטוס

כולם טסים לעבר החופשה הנחשקת אבל בדרך צריכים לשבת כלואים עם אנשים אחרים, גבוה בין העננים. תמיד יהיה את האיש שיחריב לכולם את הטיסה, אבל איך תדעו שלא מדובר בכם? 7 עצות שיבטיחו שלא תספגו קללות רגע לפני הבטן גב שלכם

19תגובות
מסיבת רווקות
Universal Pictures

בעוד כמה שעות תתחילו את החופשה שלכם, בה כל דבר יהיה מיוחד (בערך), שווה צילום (נגיד) וייחרט בזיכרונכם לנצח (חודש גג). אבל עד שהחופשה המיוחלת שלכם מתחילה, עליכם לעבור כמה שעות בתוך צינור סגור ומעופף. במהלך השהייה במטוס תאלצו לשבת בצוותא עם אנשים שאינכם מכירים, עם הרגלים שאינכם מחבבים, שעלולים להשמיד לכם את חוויית החופשה עוד בטרם התחילה. בכל טיסה יהיה את האיש שכל יושבי המטוס מקללים חרישית, בגלל התנהגות גסה  ובלתי נסבלת שהופכת את הזמן על גבי המטוס לסיוט בשחקים. אבל אולי האיש הזה הוא בעצם אתם? איך תדעו? כדי שלא תצאו האנשים השנואים של הטיסה, וכדי שאתם לא תהיו אחראים לאף חוויית סיוט של נוסע אחר, הנה שבע עצות שיבטיחו שאתם תהיו לנצח בצד המצקצק ולא בזה המצוקצק.

הנוסעים הכי מעצבנים - דלג

לבוא מוכנים

האם יש דבר יותר מעצבן מנוסע שבדיוק כשהגיע תורו לביקורת דרכונים, הוא החליט לחפש (בגמלוניות שנראית כמעט מכוונת) את הדרכון שלו? ברור שלא. אז כדי שלא תרגישו מבטים רושפים בעורפכם מאנשים שרק רוצים שהתור הזה יסתיים, פשוט תתכוננו. דרכון וכרטיס מוכנים בזמן, גם בעלייה למטוס וגם כשקונים בדיוטי פרי; למרות שכולנו יודעים שזה אידיוטי, בחו"ל יבקשו מכם לזרוק מכלים עם נוזל (ולא יעזור הטיעון המוחץ של "מה אני אהיה מסריח?"); צריכים כדור שינה למטוס? פנטסטי, רק אפשר שהוא לא יהיה קבור בתיק למעלה והגעה אליו תהיה כרוכה בכאוס מושבים באוויר? בקיצור – תבואו מוכנים, תנעימו את זמנם של האחרים.

כבדו את המרחב האישי

ראשית הבהרה - אם אתם יושבים ליד החלון או המעבר, אין לכם באמת שתי ידיות במושב. הן שייכות למושב האמצעי. אחרי שהסרנו את מוקד חיכוך הידיים הזה, אפשר להתקדם. המרחב האישי מצטמצם מאוד במרחב ציבורי סגור כמו מטוס, וכמו שאתם לא הייתם רוצים שישתעלו עליכם, ייגעו בכם או יניחו על כתפיכם ראש, או יבקשו לשמור על התיקים "רק לשנייה", סביר להניח שגם אנשים אחרים מרגישים כמוכם. צמצמו למינימום את המגע ההכרחי, שמרו על המושב שלכם מורם כמה שניתן, ונסו שהציוד שלכם לא יחדור את הקו הדמיוני שביניכם לבין הזולת. חציתם אותו? לא תאמינו כמה המילה "סליחה" יעילה גם בגובה רב.

היו נקיים

אנשים רבים מתייחסים אל הטיסה כאל "זמן ביניים" בו לא באמת חלים כללי ההיגיינה האנושית. הרי אף אחד לא באמת יודע אם יום או לילה עכשיו (ועל פי מה מחשבים, תחנת המוצא או היעד?), וגם ככה זה זמן שכולם רוצים לישון בו. כל אלה מהווים כר פורה לאי שימוש בדאודורנט, בושם, מי פה או בגדים "טריים". כל אלה מגיעים לאפם של הנוסעים האחרים, שמצטמררים אל תוך חולצותיהם ובלבד שלא להריח את המסריח. גם אם הצלחתם במטרה הנשגבת ונרדמתם בטיסה, אחרי שהתעוררתם אל תתביישו לצחצח שיניים. היו ריחניים, והסביבה תהיה ריחנית אליכם בחזרה.

גם מעצבנים - דלג

אחריות היא לא מילה גסה

לבני אדם יש נטייה להיות... ובכן, בני אדם. בחלל ציבורי סגור הם נוטים לשכוח את המחויבויות שלהם, ולתת לעצמם את החופש פשוט להתעלם מהנזקים או ההפרעות שמה ששייך להם מעולל. האמור כאן נוגע לילדים וציוד כאחד. אם טסתם עם ילדיכם, ומדובר בחוויה מומלצת ומגבשת, דעו שהטיסה שלכם תהיה שונה ממה שהורגלתם אליו. תדאגו לילד לאוכל, בידור ונחמה כשהוא זקוק לה, ובעיקר – אם הוא בוכה, זו אחריות שלכם להרגיע אותו (או לפחות להוכיח למטוס כולו שאתם עושים כל שביכולתכם). גם הציוד שלכם, אם הוא מפריע לאחרים וזעקות שבר מירכתי המטוס מבקשות לברר "של מי המחבט טניס הזה?", אנא היזכרו שהבאתם מחבט טניס וקחו עליו אחריות. 

התחשבו בזולת

נכון, לפעמים אינכם מכירים ולו אדם אחד על הטיסה הזו (חוץ מההוא, שנראה מוכר מהפעם ההיא שהייתם במקום הזה. אולי), אבל זה לא אומר שיש לכם רישיון להיות חסרי אנושיות. התחננו בפניכם לזוז מושב כדי לעזור לאיחוד משפחות? תנסו. לידכם יושבת אישה קשישה עם אצבע קלה על השלפוחית? תנו לה את המושב ליד המעבר. השתדלו להניח את התיק שלכם מעליכם, ולא בצד השני של המטוס, נסו לעזור עד כמה שניתן לאנשים שקשה להם, דאגו לחבר שישן לידכם לארוחה. קחו שנייה לחשוב על האחרים בטיסה, אם זה לא יוביל להתחשבות הדדית זה לפחות יביא עמו מידה מדויקת של התנשאות על המטוס כולו. וזה כשלעצמו ניצחון קטן ומספק.

שוקולד - דלג

הן/ם נותני/ות שירות, לכולם

"תגידי, הלכתם לחלוב פרה בשביל הקפה שלי" לא הצחיק אף אדם מאז 1987, דעו זאת. אותו הדבר נאמר כלפי כל חידוד לשוני בואכה הטרדה של צוות האוויר, שמבלה שעות על הרגליים ונאלץ לנווט עגלות אוכל רחבות מדי במעברים צרים מדי (שמפילים יותר מדי מרפקים חללים). נסו לרכז את הבקשות שלכם מהדייל/ת לצלצול אחד, אם יש לכם בקשות מיוחדות אין דבר משפיל בלקום בעצמכם אל הדיילים/ות, ואם קיבלתם 'לא' כתשובה זה לא אומר שאתם צריכים להתנפץ לרסיסי עצבים בעננים. הדיילים/ות הם החברים הכי טובים שלכם לשעות הקרובות. חייכו אליהם, הקלו עליהם ובעיקר הפסיקו לצלצל בפעמון הזה, הוא מלחיץ!

אתם לא מיוחדים

זו מסקנה שכולנו חייבים לאמץ בחיינו, ללא קשר להתנהגות בזויה בטיסה. ביתר שאת עלינו לקבל זאת בשחקים. ישרו את המושב, סגרו את השולחנון, חגרו חגורה ואל תנסו להוריד באסלה הגרועה של המטוס את הדברים שהשתיקה יפה להם. אם מבקשים זאת מכולם, זה כולל גם אתכם ולאף אחד אין סבלנות לבקשות של דיילים/ות מעל ראשו, לטרוניות מהאדם "המיוחד" שלרוב מביע אותן בקול רם, או לעיכוב בהמראה בגלל ש"לא ייתכן" וכו' שגורר התערבות של "כאן הקברניט שלכם שחק להט". אז בבקשה, תהיו רגילים. והכי חשוב, למה אתם קמים מיד כשנוחתים? לאן אתם ממהרים? הרי גם ככה תאלצו להמתין למזוודה שלכם, אז למה לעמוד? למה?! ככה זה עם אנשים מיוחדים.

איך לוודא שאתם לא שנואים - דלג

בואו ניצור כאן את הקוד האתי להתנהגות במטוס: כתבו לנו את החוקים שלכם



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו