בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שבילים 4X4

איזה נהגי שטח אתם?

הפרמטר שיקבע אם אתם נהגי שטח טובים או בינוניים הוא לא אם הגעתם חלק לראש ההר, אלא כמה אבק אתם מעלים. וגם: שלושה כללי זהב לנהיגת לילה

9תגובות
רכב שטח
יואב קווה

מבחן האבק

השאלה היא שאלה של סגנון. לא מעניין אותי אם הצלחת לטפס עד לראש המעלה.

מעניין אותי הסגנון שלך. איך אתה או את עושים את זה.

האם אתם מטפסים חלק, שקט ואלגנטי?

או להפך – האם אתם נוהגים לפי הסלוגן "מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח", מסכנים את עצמכם ואת יושבי הרכב, שוברים מכלולים מכניים ופוצעים את השטח. 

המבחן הקובע הוא "מבחן האבק".

נהג שטח טוב ברכב שטח טוב מעלה לאוויר פחות אבק. כן, אפילו בקיץ בשיא עונת הפודרה.

מבחן האבק - דלג

ובניגוד למה שרבים חושבים, הדגש הוא על הנהג ולא על הרכב.

נהג בינוני ברכב שטח מצוין יעלה הרבה אבק. נהג מצוין ברכב בינוני – מעט אבק.

אז כמה אתם שווים ב"מבחן האבק"?

רכבי שטח
יואב קווה

נהיגת לילה

את הפנטזיה הזאת על נהיגה בשטח ללא אורות, אפשר להשאיר במעמקי הצ'ימידן. מה שעבד יפה בצבא בג'פסים ורגלי עץ למיניהם לא יעבוד באזרחות. בטח לא עם הכלים המודרניים על שלל נורות הלד שפשוט אי אפשר להחשיך. וחוץ מזה, עד שהעיניים שלך יתרגלו לחושך, החכמולוג ברכב שמלפנים ילטף את הברקס ואור אדום בוהק ישטוף את החשיכה וחאלאס – צריך להתרגל מחדש לחושך. בקיצור, תשמרו את החוויה הזאת למילואים או לסיני – שם ממילא נוסעים בפיז'ו ענתיקות בלי אורות.

שלושה טיפים לנהיגת לילה בשטח:

לאט יותר

להתענג על הקרירות, הריחות והצלילים. לעצור לקפה. לעצור עוד פעם לקפה.

קצב הטיול הלילי הוא איטי וחושני.

נהיגת לילה בשטח
יואב קווה

קחו בחשבון: כדאי להיכנס לשטח לפני שהשמש שוקעת לגמרי. זה ייתן לכם אוריינטציה ויעזור למנוע התברברות בניווט. הניווט בלילה מורכב יותר, אומדן המרחקים משתבש ובחושך קל לפספס פניות. יש להיעזר באפליקציה ייעודית לניווט. לא מומלץ להיכנס ברכב בודד לשטח, בוודאי לא באזור לא מוכר.

צל הרים כהרים

כל מדרגה זעירה או סלע קטן נראים גדולים ומפחידים. כל שקע באמצע השביל נראה כמו תהום. דרך עפר שבאור יום עשויה להיחשב משעממת, הופכת בלילה מרתקת ולעיתים גם אתגרית.

בטיולי לילה אל תתפתו לדרכים עם מכשולים טכניים מורכבים. עדיף לבחור מסלולים בדרגת קושי קלה יחסית. אורך המסלול חייב להיות קצר משמעותית בהשוואה למסלול יום. אם בטיול יום אנחנו גומאים 40-50 ק"מ אז בלילה אפשר להסתפק ב-15-20 ק"מ.

נהיגת לילה
חזי בועז

קיצור פניות

בלילה יש נטייה לקצר את הרדיוסים של הסיבובים. זה הולך ככה: נהג א' רואה את אורות הרכב שלפניו, אבל לא מבחין בפינה הפנימית העיוורת של העיקול ולכן חותך קצת את הרדיוס של הסיבוב.

המשך קיץ חמים
להתראות בשבילים

יואב קווה הוא עיתונאי רכב וטיולים, מייסד שבילים - המאגר הישראלי למסלולי 4X4



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו