בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התייר מחפש משמעות: שמונת הטרנדים הגדולים שישנו את התיירות ב-2019

סקר מקיף זיקק את שאיפות הטיול של התיירים החדשים: יותר טכנולוגי ואישי, פחות מזהם וגנרי - כך ייראה הטיול הבא שלכם בעולם שהופך לפחות ופחות סובלני לתיירים

3תגובות
מאיה ביי
Sakchai Lalit/אי־פי

שנת 2018 נמצאת בנתיב המהיר אל סיומה, ובקרוב יחל מבול הסיכומים השנתיים שיגרמו לכולנו להרים גבה ולמלמל "זה קרה השנה?". אך לפני שכולם מתפנים להביט אחורה בזעם או חרטה, יש מי שמפנה את מבטו קדימה, אל עבר 2019 המתקרבת. מבט כזה שייך לאתר ההזמנות "בוקינג" שערך סקר מקיף שכלל 21,500 נשאלים מ-24 מדינות שונות (כולל ישראל), כולם טסו בשנה האחרונה או מתכננים לטוס בשנה הבאה, ומתשובותיהם הסיקו אנשי האתר הפופולרי שמונה מסקנות לגבי אופי הטיול העתידי של כולנו. לפחות עד פרוץ רשימת הטרנדים הבאה.

רשימת הטרנדים העתידיים שישטפו את עולם התיירות כוללת שתי מסקנות עיקריות – הטיול העתידי הוא אישי וטכנולוגי הרבה יותר ממה שידענו עד כה. כיאה לחברה שנמצאת בשיאה של מהפכה טכנולוגית, בה כל היבט בחיים האנושיים הופך קל ונגיש יותר, גם הטיול הבא שלכם יושפע מכך ויתמלא אט אט בעוד עזרים טכנולוגיים. לצד ההתפתחות הגלובלית הזו, שהופכת את כולם למחוברים כל הזמן לכולם, ישנה מגמה בולטת ומנוגדת – השאיפה לטיול אישי ככל שניתן, הכי רחוק מהגנריות של טיולים מאורגנים עם מדריך שמתעקש להתלהב משפן סלע אפור. גם ההשפעות של דור המלינאלס ניכרות על רשימת הטרנדיים, כשיותר תיירים מחפשים משמעות בטיול הבא שלהם. משמעותית, טכנולוגית, אישית ונקייה - כך תיראה 2019, עכשיו רק נשאר להזמין טיסה:

פחות זה יותר

53% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם מתכננים לצאת ליותר חופשות סוף שבוע קצרות, ובכך שפכו אור על אחד הטרנדים הגואים בתיירות. מדיניות השמיים הפתוחים כאן ומהפכת הלואו קוסט בכל מקום, הפכו את הטיסות לזמינות וזולות מאי פעם. לכן כבר לא צריך לגבש תכנית אסטרטגית לטיול ארוך, או להיערך מראש לטיול מקיף. בשנה הבאה נראה הרבה יותר טיולים ממוקדים, מעוטי ימים, שנועדו "לנעוץ" נקודה ספציפית ולחזור. אחת הסיבות לסוג הטיול הזה, מלבד חיסכון בהוצאות וגמישות בבקשת ימי החופש מהמעסיק, היא שהמטיילים מחפשים חוויה ספציפית מאוד כמו הופעה, אירוע ספורט או אפילו ארוחה במסעדה נחשבת.

מלון תת ימי - דלג

לצעוד באומץ במקום שבו איש טרם צעד

משבר תיירות היתר שמביא אתרי תיירות פופולריים להפוך לפקקי ענק ומדינות לחסום גישה למקומות מסוימים, מכה גם את התיירים עצמם שמאסו בהליכה בין נהר אינסופי של צלמי סלפי. כתוצאה מכך רבים מחפשים יעדים חדשים, שלא לומר בלתי מוכרים. הכמיהה הזו מצטרפת ליכולות טכנולוגיות גואות ותנאי האקלים, וכך רבים מחפשים את הטיול הבא לאנטרקטיקה, גרינלנד, או סתם מלון במעמקי הים כמו זה שנפתח השנה במלדיביים. אך מעבר לזה, 40% מהנשאלים השיבו כי ישמחו להיות תיירי חלל באחד מהפרויקטים הנועזים של עמק הסיליקון להוציא טיסות מסחריות לחלל. 

אנטרקטיקה - דלג

טכנולוגיה מקלילה

המילה הטרנדית ביותר ביחס לטיול ב-2019 היא "קל". התיירים רוצים ומצפים מהטכנולוגיה המתפתחת במהירות עצומה להפוך את הטיול הבא שלהם לקל מאי פעם. פחות מפגשים עם נותני שירות שיוחלפו במסכים או במכשירים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית שיהפכו את ההתנהלות החו"לית שלהם לקלה יותר. 57% מהנשאלים התלהבו מאפליקציה העוקבת אחרי המזוודה לכל אורך מסעה, מספר דומה הכריז כי הוא מצפה להתמסר לאפליקציה שתרכז עבורו את כל המידע והפעולות הנחוצות לפני הזמנת טיסה, 40% מאמינים שיזכו לנסוע בתחבורה אוטונומית ביעדם השנה ו-31% מעוניינים במדריך וירטואלי שילווה אותם מהסמאטרפון לכל אורך הטיול. האנושות מפנה מקום במוח שלה, אליו עתידה להיכנס הטכנולוגיה שתפשט את החיים אך תשנה את אופי הטיול מהקצה אל הקצה.

אני, עצמי ואנוכי

התייר החדש לא רוצה רק לראות דברים חדשים, אלא גם ללמוד על עצמו גילויים וצדדים שלא הכיר. מכאן הדרך קצרה אל התפתחות "הטיול אל עצמי", שכל כולו מכוון לצבירת חוויות אישיות ומשמעותיות, אולי קצת יותר מהניסיון לגרום לשומר של המלכה לחייך. התייר מחפש משמעות ולא איכפת לו להשקיע מעצמו כדי לקבל קורטוב מאותה "הגשמה עצמית" שכולם מדברים עליה. 64% הכריזו כי ישמחו לקחת חלק בתכנית חילופים תרבותית, 54% אמרו כי ישמחו להתנדב ביעד הטיול שלהם ו-52% ישמחו לקחת על עצמם עבודה משמעותית שמצריכה נסיעה בעולם. 

טיול מטורגט

לאף אחד כבר אין כוח לספרי טיולים עבי כרס שמשמשים כמעצור לדלת. התיירים רוצים להשתמש בטכנולוגיה כדי לקבל מידע אישי ושימושי, שמבוסס על מחשבים לומדים שינתחו את אהבותיו/העדפותיו של התייר על פי ההיסטוריה האישית שלו. 34% רוצים לקבל ריכוז המלצות שנעשה על ידי מישהו (או משהו) אחר, 41% מעוניינים שחברות נסיעות ישתמשו באינטליגנציה מלאכותית כדי להציע להם אפשרויות טיול מותאמות אישית ו-52% תיארו את עצמם כנרגשים מהעובדה שיוכלו לקבל הצעות מבוססות היסטוריה אישית בשילוב עם נתוני הנייד שלהם בזמן הטיול עצמו. תן לאצבעות ללכת במקומך 2.0.

אטרקציות אטרקטיביות

כש-60% מעידים שצבירת חוויות אישיות חשובה להם מכסף, אין פלא שהשאיפה לעניין תמידי זולגת גם לטיול. התרשמות מהיופי ומהמאכלים המקומיים אאוט, התנסות בכל אטרקציה אפשרית אין. יותר ויותר תיירים מעוניינים לתבל את הטיול שלהם בפעילות מיוחדת – ספורט אתגרי, אטרקציה חד פעמית או נסיעה ליעד ש"יגרום לנו להרגיש כמו ילדים שוב" (42% מהנשאלים השיבו שהם מעוניינים בכך). כשהחוויה האישית חשובה יותר מתמונה שנחרטה בזיכרון, אין פלא שהתיירים נוהרים לכיוונה כדי להרגיש שהם באמת חיו. ואת זה הם יוכלו לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות, רק כדי לשכוח מכך לגמרי יממה מאוחר יותר.

פלסטיק לא כל כך פנטסטיק

העולם התחיל לעסוק בבעיית הפלסטיק החד פעמי ברצינות, כשעוד ועוד חברות גדולות (כולל סטארבקס ומקדונלד'ס) מודיעות בזו אחר זו שיבטלו את השימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק בשנים הקרובות. כשחברות מלונאות עצומות כמו רשתות מריוט והילטון מודיעות על כך, זה אומר שהמשקה על שפת הבריכה ישתנה ללא היכר. אבל התיירים החדשים – כפי שלמדנו – הם אנשים שמעוניינים לתרום לשינוי בעצמם, וכך 86% הכריזו כי ישמחו להשתתף באופן פעיל במבצע כלשהו לניקוי פלסטיק ו-37% הצהירו שייענו לקריאה לנקות את החופים מפלסטיק ומוצריו ביעד החופשה שלהם. לא רק פלסטיק, שהפך לסמל בעיית הזיהום, עתיד להיעלם מעולם התיירות כשהטיול העתידי צפוי להיות ירוק מאי פעם (אם לא מחשיבים את דלק המטוסים שנשרף בדרך אל היעד).

פלסטיק - דלג

לאכול, לאהוב, להפגין

את הטרנד האחרון של תיירי העולם לשנת 2019 החלה להכיר משטרת הגבולות של ישראל היטב בחודשים האחרונים, עת נעצרים שוב ושוב פעילי חרם (או סתם שמאלנים) שמנסים להיכנס לישראל ולהשפיע מתוכה על המצב. "טיול מצפון" מרכז אליו את טרנד הטיול עם משמעות והופך אותו לשיקול עיקרי בבחירת או פסילת יעד הטיול הבא. 49% חשים שסוגיות חברתיות הן מרכיב חשוב בבחירת היעד, 58% מצהירים כי לא יטוסו ליעד שנתון במחלוקת מבחינתם ו-19% העידו כי יטוסו השנה להשתתף באחד ממצעדי הגאווה העולמיים כדי לקדם את הנושא. "הכל פוליטי" זה אומר שגם החופשה היא כזו, כך שאולי כדאי לגלעד ארדן לחשוב על תגבור הכוחות במשטרת ההגירה שמנסים לצוד פעילים פוליטיים. או פשוט לוותר כליל על המרדף אחריהם.

לארה אל קאסם
אמיל סלמן


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו