האם גברים עדיין מתביישים ברצון שלהם לעבור ניתוחים אסתטיים? - מעמיד פנים - הבלוג של אברי רווה - הארץ
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם גברים עדיין מתביישים ברצון שלהם לעבור ניתוחים אסתטיים?

בשנים האחרונות נראה שלא מעט גברים משקיעים בעצמם ועוברים הליכים אסתטיים כמו הרמת עפעפיים, השתלת שיער ותיקון חזה נשי. השינוי בגישה קורה למרות האופן השונה שבו תעשיית האסתטיקה פונה לגברים ולנשים

תגובות
פרסום פרוצדורות אסתטיות לגברים שונה מאשר לנשים

במחקר שהתפרסם בכתב העת Aesthetic Surgery Journal נמצא שהכירורגים הפלסטיים פונים לקהל המטופלים שלהם בצורה מוטה סטטיסטית. נבדקו בו 453 אתרי אינטרנט של קולגות שלי בארצות הברית, ונמצא ש-94% מתוך 4,239 תמונות שהוצגו היו של נשים, 5% של גברים וקצת פחות מ-1% של גברים ונשים יחד. בחינה של האתרים העלתה שרק ב-22% מהם היה עמוד ייעודי לגברים. מסקנות המחקר היו שהרופאים בוחרים למזער את יחסם לאוכלוסייה הגברית, ואף מתעלמים ממנה בניסיונות השיווק שלהם, דבר שהחוקרים ראו כתופעה לא שוויונית שממדרת גברים.

באתרים אלה המידע על ההליכים האסתטיים השונים הוא ישיר, מפורש ומפורט, ולמרות זאת, נראה שהם פונים כמעט רק לנשים. אי אפשר להאשים את המנתחים - הרי גברים מבצעים פחות טיפולים אסתטיים מנשים, וקהל היעד המנצח בפער גדול הוא אוכלוסיית המין היפה.

לסוגיה זו יש שני צדדים. ראשית, בשנים האחרונות הגברים מעלים הילוך בכל הנוגע לאסתטיקה  ומזמן כבר לא נעשה שימוש במונח "מטרוסקסואל" כדי לתאר מישהו שמשקיע במראהו. גבר שמעוניין לבצע ניתוח או פעולה אסתטית אחרת כבר לא מסתמן כיוצא דופן, ויותר גברים מעזים לדבר על הדברים האלה. אם בעבר הרמת העפעפיים של שמעון פרס היה עניין יוצא דופן שצריך להשאירו דיסקרטי, הרי שהיום אפשר למצוא את הניתוח בחמישייה הפותחת לגברים בארה"ב. פרוצדורות כמו הסרת שיער בלייזר והשתלת שיער בפדחת הפכו לפעולות שגרתיות שכולם מדברים עליהם.

עם זאת, הייצוג הנמוך של גברים בשיווק של טיפולים אסתטיים תואם במידה רבה את העובדה שבסטטיסטיקות של איגוד הפלסטיקאים האמריקאי לשנת 2017 רק 8% מהפעולות האסתטיות (טיפולים כירורגיים ושאינם כירורגיים) התבצעו בקרב גברים. נשים היו אחראיות לרוב המוחלט של ההליכים האלה – כמעט פי 12 מגברים. לכן, הציפייה של החוקרים למצוא שוויון בין המינים בנוגע לתכניות שיווק של הרופאים תמוהה בעיניי. האם ראיתם בזמן האחרון סרטון שמראה איש עסקים במכונית פיאט 500? או נתקלתם בדרישה לשנות את צבע סמל המלחמה בסרטן השד לכחול עם ורוד, במקום ורוד בלבד, מכיוון שגם גברים יכולים לסבול מהמחלה?

העובדה שגברים אינם מופיעים בקדמת המאמצים השיווקיים של עולם הרפואה האסתטית לא פוגעת ביכולתם להרגיש מחוזרים על ידי רופאים המספקים את הטיפולים הללו. באופן אישי, מעבודה מול הרבה גברים בקליניקה שלי הבנתי שהפנייה לגבר לא תמיד עוברת באתר הבית של הרופא, משום שזהו חלק עיקרי מאופן חיפוש המידע הנשי בתחום הספציפי הזה. באופן דומה, גברים ישתפו את החברים שלהם בסוגיה האסתטית המציקה להם פחות מאשר נשים ישתפו את המעגל החברתי, וגברים גם כמעט לא ילכו עם חבר להסיר שיער בלייזר או לקבל ייעוץ לטיפול בחזה נשי שממנו הם סובלים.

אם כך, מהי הדרך הנכונה לפנות לגבר כדי לשווק לו פעולה קוסמטית? האם יש מדורת שבט גברית שבה אפשר לפרסם פרוצדורה מסוימת? ואם כן, באיזה אופן יש לשווק אותה? האם על ידי דמות אלפא סופר גברית? או שמא על ידי תמונות לפני אחרי כמיטב המסורת המקצועית?

בבחינת השוק הישראלי לאסתטיקה, אפשר להבחין בטרנדים די מובהקים בתחום השיווק לגברים. למשל, בזמן האחרון הרופאים משתמשים בקמפיינים הפונים לגברים בעניין השתלת שיער (הטרנד התורן) במדיה החברתית או באמצעות תוכן שיווקי, כלומר כתבות שאינן מתפרסמות באתרי הבית שלהם. דוגמה עדכנית למידע שעבר באופן לא מסורתי היא כתבה באחת ממהדורות החדשות, שסיקרה את תופעת הגברים הישראלים הנוסעים לעבור השתלת שיער בטורקיה.

פנייה לקהל הגברי באמצעות כתבות מגזין בטלוויזיה או באתרי החדשות יעילה יותר במקרה זה. למרות העובדה שגברים מגלים יותר ויותר עניין בפרוצדורות אסתטיות, חשופים לסטנדרטים מחמירים של יופי בתרבות הפופולרית ומהווים קהל פוטנציאלי משמעותי עבור תעשיית האסתטיקה, הרי שהשיווק העקיף והמרומז והנטייה להציג פרוצדורות חדשות כטרנד נפוץ שצובר תאוצה חושפת את העובדה שהמפרסמים עדיין מניחים שגברים רבים מתביישים במשיכה שלהם וברצון שלהם לעבור הליכים רפואיים אסתטיים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#