כתבה למנויים בלבד
צילום: דניאל צ'צ'יק

סופת הטורנדו האמנותית שתגיע לישראל

עבודותיה של שילה היקס בת ה–84 מוצגות במוזיאונים המובילים בעולם וכעת גם בתערוכה בישראל — אבל לה חשוב להדגיש שהיא נוסעת ליפו "כי יש עוד דברים שאני יכולה ללמוד". בראיון בהילוך גבוה מסבירה אמנית הטקסטיל מדוע יצירה פוליטית עדיין מבריחה קהלים, ומה עשתה כאן בשנות ה–80 לצד בדואים ועובדות מכבסה

אנא הזינו את מספר הטלפון הנייד כדי לקרוא את הכתבה המלאה ללא תשלום
אנא הזינו קידומת ומספר טלפון נייד ברצף
כבר רשומים? התחברו
אנא הזינו את הקוד שקיבלתם ב-SMS
הזינו את הקוד שקיבלתם ב-SMS
לא קיבלתם SMS? לחצו לשליחת הקוד פעם נוספת

אין ספק שאילו היתה יכולה, היתה שילה היקס כותבת את הראיון הזה בעצמה. אולי בכלל היתה מוותרת עליו לחלוטין, ובמקום מפרסמת תמונות של יצירותיה בלבד, אותן בחרה בקפידה. חדה וישירה, היקס מכתיבה את הטון בכל חדר אליו היא נכנסת ומול כל אדם אתו היא מדברת, ואין לה סבלנות למלים מיותרות. כפי שהעבודות שלה מעידות, היא מאמינה בעבודת ידיים ובמראה עיניים יותר מבכל דבר אחר. כך קרה שמה שהיה אמור להיות ראיון שגרתי עם אמנית מנוסה ומצליחה בגלריה ביפו נהפך לבילוי של ארבע שעות, במהלכו ביקשה לראות הרבה תמונות, שאלה הרבה שאלות וענתה מעט תשובות, והזמינה אותי להצטרף לביקור שלה בקולקטיב קוצ'ינטה של נשים מבקשות מקלט, שוב —...

לקריאת הכתבה המלאה
קנו מינוי
כבר יש לכם מינוי? התחברו