כתבה למנויים בלבד

כך שינו שירותי הסטרימינג את הד־נ־א של הפופ העכשווי

שירותי הסטרימינג שינו את הפופ: מקסימום אטרקציות ופעלולים הפקתיים ב–30 השניות הראשונות, מינימום בזבוזי זמן ומשחקמקדים. קל. סטטיק ובן אל, ג'סטין ביבר, סקרילקס ומאור אדרי כבר יודעים מה הם החומרים שמהם עשוי הלהיט הבא

אנא הזינו את מספר הטלפון הנייד כדי לקרוא את הכתבה המלאה ללא תשלום
אנא הזינו קידומת ומספר טלפון נייד ברצף
כבר רשומים? התחברו
אנא הזינו את הקוד שקיבלתם ב-SMS
הזינו את הקוד שקיבלתם ב-SMS
לא קיבלתם SMS? לחצו לשליחת הקוד פעם נוספת

כשצופים בסרטונים של סטטיק ובן אל תבורי ביוטיוב וממקדים את המבט בשעון שבתחתית הפריים, מגלים דבר מעניין. אפשר לקרוא לו דפוס 30 השניות. כמעט בכל השירים של צמד הפופ הלוהט בישראל משוגרים אל המאזין בחצי הדקה הראשונה של השיר שלל אמצעי פיתוי יעילים, אנקולים מוזיקליים (Hooks) מושכי תשומת לב. בדרך כלל, נקודת 30 השניות מסמנת את סיום השלב הזה של הפגזת נגיפי פופ מידבקים ואת המעבר לשלב הבא של השיר. או־קיי, הם שלנו, אפשר להמשיך. בשלושת הסינגלים הראשונים של הצמד, הפזמון של השיר פשוט נורה באופן מיידי, בניגוד להתקדמות ההדרגתית הנהוגה בפופ. כך זה היה ב"כביש החוף", "סלסולים" ו"ברבי", שכללו בחצי הדקה הראשונה לא...

לקריאת הכתבה המלאה
קנו מינוי
כבר יש לכם מינוי? התחברו