MG ZS EV: המהפכה החשמלית של MG ZS EV הגיעה לישראל

מערכות בטיחות מתקדמות, תא מטען גדול ושימושי לצד חיסכון משמעותי בעלות אחזקת הרכב הם רק חלק מהגורמים שהופכים את MG ZS EV לבולט בנוף

יואב קוה, תוכן מקודם
תוכן שיווקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
החשמלי - על הסוללה והטעינה החשמלית MG ZS EVקרדיט: MG ISRAEL
יואב קוה, תוכן מקודם
תוכן שיווקי

ZS EV מסמל התחדשות בכל כך הרבה מובנים: הוא הג'יפון החשמלי הראשון של חברת MG; ישראל היא המדינה הראשונה שבה משווק הדגם עם הגה בצד שמאל (לפני כן שווק רק בסין ואחר כך בבריטניה); ומעל הכל – זהו דגם ראשון מני רבים, איתו MG נכנסת לשוק האירופי. לכן זה רק טבעי שהוא גם יהיה הדגם החשמלי הראשון של MG שצועד בראש המהפכה החשמלית שהגיעה לישראל.

המהפכה של MG ZS EV מתחילה ברמת הבטיחות. EV ZS החשמלי קיבל את הציון הגבוה ביותר של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP, שהושג, בין היתר, בזכות מערכות הבטיחות האקטיביות: בלימה אוטונומית בחירום (עד 150 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ומעקב אחרי הרכב מלפנים גם בפקקים, תאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים "לרגילים") וזיהוי שלטי מהירות. רמת הגימור הגבוהה, "NET-UP S", עוד מוסיפה התרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעה על תנועה חוצה מאחור. הרשימה המכובדת הזו הופכת את הג'יפון החשמלי החדש של MG למתאים מאוד למשפחות.

EV ZS החשמלי קיבל את הציון הגבוה ביותר של 5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP, שהושג, בין היתר, בזכות מערכות הבטיחות האקטיביות

במחשבה על אותה משפחה, וכדי לשמור על נפח תא מטען גדול של 448 ליטר, סוללות המכונית מוקמו מתחת לרצפה. אלה סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 45.6 קילוואט\שעה שמספקות טווח נסיעה של עד 263 ק"מ (בהתאם לתקן WLTP). בטעינה משקע ייעודי של 7 קילוואט\שעה ב-32 אמפר, זמן ההטענה יעמוד על 6.5 שעות. בעמדת טעינה מהירה (50 קילוואט\שעה) ייקח לרכב כחצי שעה לטעון עד 80% מהסוללה.

מלפנים שוכן מנוע יעיל שלא פולט מזהמים. זהו מנוע חשמלי שמייצר 143 כ"ס ו-35.6 קג"מ, הוא מאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות ועד למהירות מרבית של 140 קמ"ש. לחיצה על הדוושה והתאוצה הראשונית חזקה מאוד ודומה לזו של משפחתית מהירה. גם תאוצות הביניים בנסיעה על כביש מהיר או הררי מביאות לתגובה מיידית ללחיצות על הדוושה. מתרגלים מהר מאוד לתענוג המהיר הזה, בדיוק כמו שמתרגלים לשקט ללא מנוע רוטן, ובדיוק כמו שמתרגלים לשלם פחות עבור אחזקת הרכב עצמו. עלות הטעינה ממצבר ריק לחלוטין למצבר מלא עומדת על כ-27 שקל במחירי החשמל הנוכחיים. זה בערך חמישית ממחיר הדלק שהיתה צורכת מכונית רגילה - וזה הבדל מהותי. אם לרגע נתרגם את זה למרחק, אז על כל 10,000 ק"מ נחסוך בגרסה החשמלית כ-3,400 שקלים. וזה לא נגמר שם: מכיוון שאין שמנים, רצועות ושאר חלקים הזקוקים לטיפול שוטף, שגרת הטיפולים תשתנה ובעיקר תוזל משמעותית. על פי תחשיב עלויות האחזקה לארבע שנים, כולל צמיגים, מגבים ומצבר, מדובר בהוצאה של כ-4,000 שקלים בלבד.

נקודת האיזון בין מחיר רכישה ואחזקה של MG ZS EV ביחס לחלופה משפחתית אחרת מעולם לא היתה טובה יותר. וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את האחריות המורחבת ל-5 שנים או 150,000 ק"מ לרכב ו-8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללות.

קרדיט: MG ISRAEL

בחזרה למדור רכבים חשמליים והיברידיים>>