מסלול ההצלחה של גלאי הלידאר מבית Innoviz Technologies

Innoviz Technologies, הישראלית הראשונה שהשלימה עסקת ספאק לא עוצרת: החברה, שנכנסה בתחילת החודש לנאסד"ק ממשיכה לפתח את גלאי הלידאר (LiDAR) המהפכני שכבש את השוק לקראת השקת הדור הבא. "שוק הרכב האוטונומי נע במהירות קדימה והתעשייה צריכה להיערך בהתאם, עם אספקת טכנולוגיות חדשניות, דוגמת זו שלנו", אומר עומר כילף, מנכ"ל החברה

אסף לבנון
תוכן שיווקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
 מייסדי אינוויז
מייסדי אינוויז צילום: דיויד גארב
אסף לבנון
תוכן שיווקי

מניה חדשה נוספה לנאסד"ק בשעה טובה. ב-6 באפריל התווסף הסימול INVZ לרשימת החברות המוצעות למשקיעי הבורסה האמריקאית. מאחוריו עומדת חברת Innoviz
Technologies הישראלית, שבחמש שנות קיומה הצליחה להגיע לשווי של 1.4 מיליארד דולר. יוניקורן וחצי (כמעט). לשוויה הגבוה של Innoviz אחראי הפיתוח המהפכני שלה לשוק הרכב: גלאי לידאר מתקדם (Lidar — (Light Detection and Ranging. סורק הלייזר הזה ממפה את סביבת הרכב ומספק מידע סביבתי מפורט ותלת-ממדי, המסייע לרכב האוטונומי לקבל החלטות גם בתנאי ראות ומזג אוויר קשים. הסורק מורכב ממראה מיקרוסקופית, גלאי ומערכת עיבוד אותות. תוכנת הראייה הממוחשבת של Innoviz, רצה על מחשב הרכב, מעבדת את ענן הנקודות שמייצר הסורק, מזהה אובייקטים ומקטלגת אותם.

כשנה לאחר ייסודה כבר הציגה Innoviz אבטיפוס של המוצר שלה, InnovizOne, בכנס הטכנולוגיה CES. שנה לאחר מכן השיקה אותו ואף חתמה על הסכם עם BMW על שילובו במכוניותיה. ההסכם הזה, שמבטיח הכנסות גבוהות לחברה, הוא מה שהביא לה את שוויה ואת יכולתה להנפיק כעת. השקת הדור הבא של גלאי הלידאר, ה-InnoivzTwo, המתוכננת לסוף השנה, מייצבת עוד יותר את החברה על הדרך להצלחה.

הנהלת החברה באירוע ההנפקהצילום: אינוויז

לא רק לרכבי יוקרה
"האתגר הגדול בייצור מוצר כזה הוא הפער המשמעותי בין פיתוח הטכנולוגיה המתוחכמת הדרושה לו להגעה לייצור סדרתי - ובמחיר שהשוק יכול לשלם", אומר עומר כילף, מנכ"ל החברה ואחד מארבעת מייסדיה (יחד עם אורן רוזנצוויג, אורן בוסקילה ועמית שטינברג, האחרון אינו עובד יותר בחברה). "המחיר היה הקושי העיקרי שלנו עם הגרסה הראשונה של המוצר, InnovizOne, היא הייתה יקרה. במוצר הדור הבא שלנו, InnovizTwo, הצלחנו גם לשכלל את הפיתוח וגם להוזיל אותו בשיעור משמעותי מאוד של 70%".

אנשים חוצים כביש הנראים בבירור בלידאר (למטה) אך לא במצלמה

מהם שאר ההבדלים בין InnoviOne ל-InnovizTwo?
"InnovizTwo מבוסס על הדור השני של השבבים שפיתחנו, המאפשרים ביצועים טובים יותר משמעותית. למדנו הרבה מאוד תובנות מהעבודה על הדור הראשון ויישמנו אותן בעבודה על הדור השני. תכנון השבב פשוט יותר וכך גם מאפשר יכולת ייצור סדרתית טובה יותר. המוצר עובד על שלושה שבבים, מה שמספק יכולת עיבוד משופרת, פעולה מהירה יותר, רזולוציה גבוהה יותר, שדה ראייה וטווח רחבים יותר. שלושה חיישנים משלימים ונותנים גיבוי אחד לשני. השבב שלנו מסוגל לראות את העולם בתלת-מימד, כולל במצבים של חושך מוחלט, גשם ושאר פגעי מזג אוויר - שזה יתרון אדיר שאין לרוב טכנולוגיות המצלמות המקובלות כיום בכלי רכב, שם סינוורים וגשם גורמים לשיבושים באופן תדיר. הלידאר שלנו מסוגל לזהות אפילו אובייקט קטן מאוד שנמצא על הכביש במרחק של 200 מטרים מהרכב וגם להבין במה מדובר. הוא גם יותר קטן פיזית. ההוזלה המשמעותית במחירו תאפשר הנגשה של טכנולוגיית Innoviz לכלי רכב זולים יותר מאלו משל BMW. כך יתרחב השוק שלנו בצורה משמעותית ולא יהיה מוגבל רק לרכבי יוקרה. הוזלת הטכנולוגיה גם תאפשר לשלב אותה בכלי רכב שאינם אוטונומיים וכך לספק לרכב מערכת בטיחות מקיפה, ברמה גבוהה יותר. מכיוון שהטכנולוגיה מספקת יכולות מגוונות, חברות הרכב יוכלו להפוך מכונית שמשתמשת בגלאי הלידאר שלנו מידנית לאוטונומית באמצעות שדרוג התוכנה של הרכב והסתמכות על הגלאי שלנו, שכבר יהיה קיים בה. חברת רכב יכולה להחליט לשלב את המערכת ברכביה גם בלי להפוך אותם לאוטונומיים, אלא רק על מנת לתת לנהג עוד אינדיקציות אזהרה".

תרגום המידע למחשב הרכב
מייסדי Innoviz הקימו אותה כשהבינו שטכנולוגיית גלאי הלידאר הקיימת אינה מתקדמת מספיק. המוצרים בשוק היו גדולים ומגושמים ולרוב הותקנו על גג הרכב. הם היו לא אמינים ועלו עשרות אלפי דולרים. החברה שמה לה למטרה לפתור את הבעיה הזאת על ידי פיתוח טכנולוגיות שישתלבו יחד ויביאו למערכת ממוזערת המותקנת בגריל הרכב, מוזלת, אמינה ובעלת ביצועים גבוהים. המטרה הושגה על ידי פיתוח מספר שבבים שונים - אופטיים ומעבדי תמונה - ששילובם מאפשר ללידאר ראייה מרחבית. הלידאר יורה פולסים של אור לסביבה ומודד את הזמן שלוקח לאור לעבור בין החיישן לאובייקט ובחזרה. הפעולה נעשית בצורה מהירה מאוד ומייצרת תמונה תלת-מימדית ברורה ובהירה. החברה מפתחת גם Perception Software, התוכנה המעבדת את המידע ומתרגמת אותו למחשב הרכב כאובייקטים הנמצאים בסביבתו. מידע זה משמש את המחשב לקבלת החלטות בטוחות במהלך הנהיגה. פיתוח הדור השני של המוצר היה זריז יותר מהראשון, שכן התבסס על נכסים שהחברה כבר יצרה קודם לכן. "לקחנו את מה שפיתחנו במוצר הראשון והמשכנו להפעיל את צוותי הפיתוח על הבסיס הזה", אומר כילף. "עכשיו אנחנו כבר עובדים על השלב הבא: שבבים בעיצוב אופטי חדש".

עוד לא השקתם את דור 2 ואתם כבר עובדים על דור 3?
"כן, שוק הרכב האוטונומי הוא שוק שנע במהירות קדימה. מעורבים בו שחקני ענק ועשרות מיליארדי דולרים שמושקעים במחקר ובפיתוח. כל יצרניות הרכב הגדולות רוצות להיות שם ובקרוב והתעשייה צריכה להיערך ולשרת אותן בהתאם, עם אספקת טכנולוגיות חדשניות, דוגמת זו שלנו".

איך ההרגשה אחרי ההנפקה?
"גאווה גדולה, שמזכירה את זו שחשנו כשזכינו במכרז של BMW. אז זה המחיש לנו את עוצמת הפתרון הטכנולוגי שפיתחנו. אחרי כל בדיקות העומק המקיפות, אחרי וידוא האמינות - מבין כולם BMW בחרו בנו. עכשיו אנחנו הראשונים בארץ שמונפקים בהנפקת SPAC ולא בהנפקת IPO. ההבדל הוא שב-SPAC המשקיעים רוכשים מניות של חברה ללא נכסים ונותנים לה מעין צ'ק פתוח. זו הבעת אמון בפוטנציאל והיא מאפשרת לנו לגייס מעל 370 מיליון דולר, שיסייעו לנו להקים עוד קווי ייצור, לעשות עוד פרויקטים במקביל ולהרחיב את התמיכה במוצר. אנחנו גם גאים מאוד בכך שישראל הפכה להיות מובילה בעולם טכנולוגיות הרכב. כיום ברור שזה שוק שהופך ליותר ויותר טכנולוגי וששם עתידו וערכו".